Original Article URL:
http://www.gov.cn/xinwen/2018-03/15/content_5274234.htm

中小学生减负得向课堂要质量
Elementary and middle school students should be reduced to the classroom to be quality.
cargas primarias y secundarias tienen que estar en calidad de clase.

2018-03-15 07:44
07:44。
15/03/2018 07:44.

来源: 人民日报
Source: People's Daily.
Fuente: Diario del Pueblo.

着力解决中小学生课外负担重问题,这是今年政府工作报告作出的安排。
Efforts have been made to solve the problem of extra-curricular burden on primary and middle school students. This is an arrangement made by the government work report this year.
Los esfuerzos para resolver los problemas de los estudiantes pesada carga extracurricular, el cual está programado informe de trabajo gubernamental de este año realizado.

宁夏银川市二十一小学校长马恒燕代表认为,享受优质教育是追求美好生活的重要内容,解决课外负担重则是让学生享受高质量教育的必要条件。
Deputy Ma Hengyan, headmaster of the 21st Elementary School in Yinchuan, Ningxia, believes that enjoying quality education is an important part of pursuing a better life. Resolving extra-curricular burdens is a necessary condition for students to enjoy quality education.
Yinchuan, Ningxia veintiún directores de escuelas primarias en nombre de Ma Hengyan cree que el acceso a una educación de calidad es una parte importante de la búsqueda de una vida mejor, para resolver la carga extra-curricular es permitir que los estudiantes disfruten requisito de educación de calidad.

义务教育应追求“绿色升学率”
Compulsory education should pursue the "green rate."
La educación obligatoria debe perseguir un "índice de graduación de color verde."

四川省眉山市青神中学副校长王晓梅代表认为,课外负担重,有4个方面的因素。一是教师为了提高分数,增加学生课外负担;二是家长受“望子成龙”和“不输在起跑线上”等观念的影响,给课外负担加码;三是校外培训机构大肆渲染补课功效;四是一些用人单位招聘时唯名校论、唯学历论,刺激了课外培训冲动。
Deputy Wang Xiaomei, deputy headmaster of Qingshen Middle School in Meishan City, Sichuan Province, believes that extra-curricular burden is heavy and there are four factors. The first is that teachers increase their scores to increase students' extra-curricular burdens; second, parents are influenced by concepts such as "a hope for success" and "not lost at the starting line." Extra-curricular burdens are overweight; thirdly, off-campus training institutions have ample ability to render supplementary classes;
Verde Dios la ciudad de Meishan, provincia de Sichuan vicepresidente Wang Xiaomei pensar equipo universitario de la escuela secundaria, carga extra-curricular, hay cuatro aspectos de factores. En primer lugar, los profesores con el fin de mejorar los resultados, aumentar la "carga extracurricular; la segunda se ve afectada por los padres y alumnos expectativas para sus hijos " y" no perder en la línea de salida "y otros conceptos, a la carga extracurricular sobrepeso, en tercer lugar es instituto de formación efecto de maquillaje bombo; En cuarto lugar, algunos Sólo cuando los empleadores reclutan teoría de la elite, única teoría académica, estimular el impulso de la formación extracurricular.

“大量面向中小学生举办的非学历文化教育类培训机构,开展以‘应试’为导向的培训,违背了学习规律,增加了学生的课业负担。”重庆市九龙坡区谢家湾小学校长刘希娅代表说。
"A large number of non-academic cultural and educational training institutions for elementary and middle school students carry out ‘test-oriented’ training, which is contrary to the law of learning and increases students’ workload. "The representative of Xiejiawan Primary School Principal Liu Xiya in Jiulongpo District of Chongqing City said.
"Un gran número de instalaciones de entrenamiento de clase de educación no académica para estudiantes organizado para llevar a cabo 'examen' formación orientada, en contra de las leyes del aprendizaje, aumentar la carga académica de los estudiantes. "Dijo Jiulongpo Distrito Xiejiawan directores de escuelas primarias representante Liu Xi Ya.

河南省郑州外国语学校校长王中立代表也表示:“学生家长过度关注孩子成绩,通过校外补课的形式片面追求成绩,这影响了孩子健康快乐成长。义务教育的发展,必须以人的可持续发展为目标,追求‘绿色升学率’。”
Deputy Wang Zhongli, principal of the Zhengzhou Foreign Language School in Henan Province, also stated: “Parents’ parents are paying too much attention to children’s achievements and unilaterally pursue performance through the form of off-campus supplementary courses, which affects the children’s healthy and happy growth. The development of compulsory education must aim at the sustainable development of people and pursue the ‘green rate of enrollment’. 290;
Provincia de Henan, los directores de Zhengzhou Escuela de habla no inglesa en nombre de Wang Zhongli, dijo: "Los padres sobre-preocupados por el logro del niño, a través de la escuela para recuperar las clases en forma de persecución unilateral de logro, que afectaron a los niños crezcan sanos y felices. Desarrollo de la educación obligatoria, debe basarse en el desarrollo humano sostenible como el objetivo, la búsqueda de la 'tasa de matriculación verde'. ".

教育培训市场亟待规范
The education and training market needs to be standardized.
Educación y mercado de la formación deben ser estandarizados.

教育培训市场亟待规范。刘希娅表示:“要明确教育培训机构准入条件,健全市、区、街镇三级联动综合监管机制,畅通投诉举报渠道,建立信息公开、信用评级等制度。”
The education and training market needs to be standardized. Liu Xiya said: "We must clarify the conditions for education and training institutions to enter, improve the city, district, Jiezhen three linkage comprehensive supervision mechanism, smooth complaints and reporting channels, the establishment of information disclosure, credit rating systems. 290;
Educación y mercado de la formación deben ser estandarizados. Liu Xi Ya dijo: "Para borrar las condiciones de acceso a las instituciones de educación y formación, mejorar la ciudad, distrito, ciudad calle tres vinculación mecanismo de seguimiento exhaustivo, canales fluidos para las quejas, el establecimiento de la divulgación de información, calificación de crédito y otros sistemas. ".

王中立认为,一是完善教育培训市场法律法规,加强教育培训机构准入、审批和监管,制订培训机构从业人员资质标准,对开办条件、师资、场地、教材以及广告宣传等作出规定。二是增加管理力量,将教育培训执法纳入地方市场监管体系,加强事中事后监管。三是引导和鼓励社会培训机构多开展学科以外的素质拓展课程,以及学工学农的社会实践活动。
Wang Zhongli believes that the first is to improve the education and training market laws and regulations, strengthen the access, examination and approval and supervision of education and training institutions, formulate qualification standards for practitioners in training institutions, and make provision for opening conditions, teachers, venues, teaching materials, and advertising. The second is to increase the management force, incorporate the education and training law into the local market supervision system, and strengthen post-event supervision. The third is to guide and encourage social training institutions to conduct more quality development courses outside of the discipline, and social practice activities for students studying and cultivating agriculture.
Wang Zhongli que, en primer lugar, para mejorar las leyes y regulaciones de los mercados de educación y formación, fortalecer el acceso a las instituciones de educación y formación, y las aprobaciones reguladoras, el desarrollo de la formación estándares instituciones practicantes de calificación, para las condiciones de puesta en marcha, los maestros, los lugares, y la publicidad y otros materiales que mantener. En segundo lugar es para aumentar la administración de energía, la educación y la formación de las fuerzas del orden en el sistema de supervisión de los mercados locales y fortalecer las cosas regulación ex post. La tercera es la de guiar y alentar a las instituciones de formación para llevar a cabo más cursos de desarrollo de la calidad fuera de la disciplina y las prácticas sociales de la escuela de ingeniería agrícola.

禁止中小学与培训机构暗中合作
It is forbidden to cooperate secretly with the training institutions in primary and secondary schools.
Prohibir las escuelas primarias y secundarias e instituciones de formación para cooperar en secreto.

“减负是全社会的问题,应多方联动解决。”王晓梅认为,学校应坚决执行为学生减负的相关政策规定,改变“唯分数论”的评价模式,完善学生综合素质评价机制;推进课堂和课程改革,向课堂要质量。
"Lightening burden is a problem for the entire society and it should be solved by many parties. Wang Xiaomei believes that schools should resolutely implement the relevant policy provisions for students to reduce their burdens, change the "only fraction theory" evaluation model, and improve the overall quality assessment mechanism for students; promote classroom and curriculum reforms and quality in the classroom.
"La carga de todo el problema de la sociedad, multi-vinculación resuelto. "Wang Xiaomei cree que las escuelas deben aplicar resueltamente las políticas pertinentes reducir la carga de los estudiantes, el cambio 'sólo anotar en el" modelo de evaluación, y mejorar su sistema de evaluación de la calidad global, y promover la reforma curricular de aula, a la clase de calidad.

民进中央副主席朱永新委员建议:“深入实施课程、教材和课堂教学改革,对不同课程中重复出现的知识点和内容加大研究整合力度,减少课程内容,降低课程基准难度,使绝大多数学生都能基本掌握。另外,要把中小学生在校时间、课后作业量纳入教育督导范围。”
Zhu Yongxin, deputy chairman of the Central Committee of the Central Committee of the CPC, proposed: "Intensify the implementation of curriculum, teaching materials, and classroom teaching reforms, increase research and integration of knowledge and content that recurred in different courses, reduce curriculum content, and reduce the difficulty of curriculum benchmarks, so that the vast majority In addition, primary and secondary school students should be included in the scope of education supervision during school hours and after school work. 290;
Los miembros Vice Presidente del Comité Central de la Asociación Zhu Yongxin sugirieron: "en profundidad la aplicación de los planes de estudio, libros de texto y la reforma de la enseñanza en clase, incrementar los esfuerzos de investigación para integrar conocimientos y contenidos en diferentes cursos recurrente, lo que reduce el contenido del curso, los puntos de referencia del plan de estudios para reducir la dificultad, la gran mayoría de los estudiantes pueden dominar el básico. Además, en caso de los estudiantes en el horario escolar, supervisión tarea y la cantidad incluida en el ámbito de la educación. ".

刘希娅还表示:“应严格管理中小学及其教师参与培训机构活动。禁止中小学与培训机构暗中合作,将培训与招生入学挂钩。”
Liu Xiya also stated: "The primary and secondary schools and their teachers should be strictly involved in the activities of training institutions. It is forbidden to cooperate secretly with training institutions in primary and secondary schools and link training with enrollment. 290;
Xi Ya Liu también dijo: "La escuela primaria y secundaria debe ser una gestión rigurosa y profesores a participar en las actividades de formación de las instituciones. Prohibir las escuelas primarias y secundarias e instituciones de formación para cooperar en la formación y la inscripción gancho secreto admisión. ".

湖南省教育厅厅长蒋昌忠代表介绍,湖南省已将“不违规加重学生课业负担”列入了师德师风建设的重要内容。2017年,湖南还出台了教辅资料征订“限年级”“限学科”“限范围”“限数量”“限总额”的“五限”政策,开展了中小学教辅材料专项整治工作。
Deputy Hunan Changzhong, director of the Department of Education of Hunan Province, introduced that Hunan Province has included “not inflicting irregularities on student’s schoolwork burden” into the important content of the construction of teachers’ morality. In 2017, Hunan also introduced the “Five-Limited” policy of “Limited Grade,” “Limited Subject,” “Limited,” “Limited,” and “Limited,” to carry out special remedial work for primary and secondary school teaching aids.
representantes de Hunan Departamento Provincial de Educación Jiangchang Zhong introducción, provincia de Hunan ha sido "carga académica ninguna violación más pesado en los estudiantes" incluido elementos importantes de la moral de los maestros. 2017, Hunan ha introducido una suscripciones de datos suplementarios "grado limitado" "disciplina limitado", "alcance limitado" "cantidad limitada" "límite del total," la política de "cinco límite", para llevar a cabo la rectificación de los materiales complementarios de enseñanza primaria y secundaria.

西藏自治区墨脱县帮辛乡小学校长格桑德吉代表认为,边疆地区中小学与内地学校间的差异逐渐缩小,教学硬件水平和软件水平不断提升,也出现了把考试和成绩看得过重的现象。她建议,多开设一些富有地方特色的课程,与爱祖国爱家乡教育结合起来,多开展一些学生们感兴趣的社团活动,促进学生的全面发展。
The representative of Gesang Deji, the headmaster of Xinxiang Township, Medog County, Tibet Autonomous Region, believes that the differences between the primary and secondary schools in the border areas and the schools in the Mainland have gradually narrowed, the level of teaching hardware and software have been continuously improved, and the exams and achievements have also become overemphasized. She suggested that more courses with rich local characteristics should be set up and combined with the love of the motherland and the love of the hometown. Education should be carried out in order to promote students' all-round development.
Condado de Medog, Región Autónoma del Tíbet para ayudar a los directores de escuela primaria de la aldea Xin en nombre de Kelsang Dorje cree que las diferencias entre las zonas fronterizas de las escuelas primarias y secundarias con el continente redujeron gradualmente, el nivel de enseñanza de los niveles de hardware y software en aumento, también apareció en el examen y los resultados demasiado en serio fenómeno. Sugirió que más de crear algunas características locales supuesto, el amor a la patria y el amor combinado con la educación en casa, actividades de la comunidad y mucho más para llevar a cabo un número de estudiantes interesados, promover el desarrollo integral de los estudiantes.

(记者马跃峰、李坚、王锦涛、齐志明、侯琳良、王云娜、杨迅、朱磊、袁泉)
(Reporters Ma Yuefeng, Li Jian, Wang Jintao, Qi Zhiming, Hou Linliang, Wang Yunna, Yang Xun, Zhu Lei, Yuan Quan).
(Reporter Ma Yuefeng, Li Jian, Wang Jintao, en la acumulación, Houlin Liang, Wang Yunna, Yang Xun, Zhu Lei, Yuan Quan).

责任编辑:石璐言
Responsibility editor: Shi Yanyan.
Editor: Shi Lu Yan.